Start
Wolin - jedno z najstarszych polskich miast
Wolinianie przyjęli chrzest dzięki misjom chrystianizacyjnym biskupa Ottona z Bambergu.
Adoracja

Dnia 19 czerwca uczniowie z Wolina i Troszyna wraz z opiekunami- panią Asią, Anią, Kamilą, Alą i ks. Piotrem, wybrali się na duchową podróż do dwóch najsłynniejszych polskich miast, w których szczególnie czczony jest kult Matki Boskiej.

Naszym pierwszym punktem docelowym był Licheń, w którym podziwialiśmy przepiękne sanktuarium Matki Bożej Licheńskiej, przechadzaliśmy się cudownymi ścieżkami, przepełnionymi kwiatami, drzewami i fontannami, które szczególnie przypadły do gustu najmłodszym uczestnikom wycieczki :) Braliśmy udział we mszy świętej, na której podziwialiśmy bogactwo barw i materiałów z jakich to Kościół został wykonany. Wieczorem udaliśmy się na golgotę-   miejsce na którym Chrystus został ukrzyżowany. Na większości z nas wywarła ona ogromne wrażenie, mogliśmy przenieść się tysiące lat wstecz i zobaczyć jak wyglądała męka pańska.

Następnego dnia od razu po zjedzeniu śniadania wybraliśmy się na zwiedzanie zakamarków wielkiego i tajemniczego sanktuarium, podziwialiśmy ogromne sale, na których widniały tablice wszystkich darczyńców, którzy przyczynili się do budowy tak monumentalnego i zjawiskowego obiektu. Wśród tysięcy nazwisk udało nam się odnaleźć nazwiska rodzin mieszkających na naszych ziemiach, co było dla nas miłym zaskoczeniem.

Tego samego dnia opuściliśmy piękny Licheń i wybraliśmy się do jeszcze piękniejszej Częstochowy. Po dotarciu na miejsce, udaliśmy się do parku miniatur, w którym mogliśmy podziwiać przepiękne budowle sakralne i skorzystać z parku linowego, w którym świetnie się bawiliśmy :) Następnym etapem wycieczki był obiad u sióstr Antoninek i oczywiście zwiedzanie Jasnej Góry.

O godzinie 20.00 uczestniczyliśmy w pięknej mszy świętej prowadzonej przy samym cudownym obrazie Matki Boskiej przez naszego księdza Piotra. Nie zabrakło łez i wzruszeń spowodowanych magiczną aurą tego miejsca, Ducha Świętego czuć było od samego wejścia do klasztoru. Po mszy wzięliśmy udział w apelu jasnogórskim, który transmitowany był w telewizji, było to niesamowitym przeżyciem. W czasie zwiedzania zapoznaliśmy się z naszymi nowymi przyjaciółmi- zakonnikami pochodzącymi aż z Kenii, z którymi mogliśmy porozmawiać i przy okazji podszkolić język :)

Ostatni dzień rozpoczęliśmy mszą świętą, prowadzoną również przez naszego księdza. Po spakowaniu walizek do autobusu, udaliśmy się ponownie na Jasną Gorę, tym razem wraz z przewodnikiem, który opowiedział nam wiele ciekawych historii na temat cudownego obrazu i tego magicznego miejsca. Po zwiedzaniu udaliśmy się na przepyszne lody i zakup pamiątek. Następnie poszliśmy do źródełka św. Barbary i już o godzinie 14.30 wracaliśmy do domu. Podróż wszystkim minęła bardzo szybko i radośnie, mogliśmy wraz z księdzem grającym na gitarze śpiewać pieśni religijne i nie tylko :) Wielką atrakcją na zakończenie była kolacja w restauracji McDonald's, gdzie każdy mógł się najeść tym co lubi. Humory dopisywały nam aż do końca podróży, która zakończyła się późną nocą. Jesteśmy wdzięczni organizatorom, że mogliśmy wziąć udział w tak cudownej i duchowej podróży, wzbogaceni o bagaż nowych, niezapomnianych doświadczeń i nowych znajomości.

Liczymy na więcej takich wyjazdów ! :)

Julia Kleszcz

Who Is Online

Online

piątek, 19 kwiecień 2024 15:28

Modlitwa w drodze. Rozważania na dziś.